Головна » Файли » Річний звіт про діяльність закладу |
03.31.2019, 8:28 PM | |||||||||||||||||||||||
Актовський дитячий дошкільний заклад «Світлячок» Олександрівської селищної ради Вознесенського району Миколаївської області знаходиться за адресою: с.Актове, вулиця Кісільова,30.
Протягом навчального року освітня діяльність педагогів дошкільного закладу була спрямована на виконання Закону України “Про дошкільну освіту”, листа МОН України від 03 липня 2009 року №1/9-455 “Планування роботи в дошкільних навчальних закладах”, листа МОН України від 13.06.2017 № 1/9-322 “Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році”, на реалізацію завдань законодавчо-нормативних документів, реалізацію Базового компонента дошкільної освіти, програми для старших дошкільників «Впевнений старт», та програми навчання і виховання дітей від 2 до 7 років «Дитина». Впродовж 2017-2018 н.р. колектив закладу працював над вирішенням проблемного питання «Формування мовленнєвого етикету у дітей дошкільного віку як складової патріотичного виховання» та таких основних завдань:
У 2017-2018 н. р. ДДЗ «Світлячок» працював за Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція), програмою навчання і виховання дітей від 2 до 7 років «Дитина», державною програмою для старших дошкільників «Впевнений старт», в яких відображено вимоги до оновленого змісту освіти дитини та вимоги до розвиненості, вихованості і навченості дитини дошкільного віку. Педагогічний колектив дошкільного закладу – це творчі, освічені працівники які наполегливо працюють над поставленими завданнями в навчанні та вихованні дошкільників. Вони спрямовують свою роботу на формування гармонійної всебічно розвиненої особистості. Найвища цінність освіти не тільки діти, а й педагоги, здатні до розвитку здібностей, таланту, спеціального захисту, збереження індивідуальності дитини.
Науково-методичне зростання педагогічної майстерності педагогів забезпечили такі форми методичної роботи: спільно з Трикратським ДНЗ «Пролісок» за планом проводились засідання педагогічної ради, консультації для вихователів, семінари, семінари-практикуми, проблемні семінари педагогічні години, тренінги, вправи тощо. Також педагоги закладу брали участь у роботі методичних об'єднань району, де обмінювались досвідом роботи та знайомились з новими педагогічними технологіями. В травні 2018 року на базі Актовського ДДЗ «Світлячок» для педагогів Олександрівської селищної ради було проведено майстер-клас «Вихователь зможе все, що завгодно».
Завідувач ДДЗ Козаченко І.С. взяла участь в педагогічному конкурсі "Вихователь року - 2018" та зайняла почесне третє місце; провела відкрите заняття в Олександрівському ДНЗ «Вербиченька» «Пригоди колобка в математичному лісі».
Педагоги повсякчас опікуються зміцненням здоров'я малечі, забезпечуючи їй оптимальний режим життя та діяльності. Знаючи, що успіх у фізичному вихованні залежить від правильної його організації, застосовують різні форми роботи. Це сприяє бажанню займатись фізкультурою, посилює ефективність занять, ігор-естафет, спортивних ігор. Систематично застосовуються різноманітні форми фізкультурно-оздоровчої роботи: вправи з психогімнастики, вправи на запобігання плоскостопості та корекції постави, вправи профілактичного масажу, елементи яких проводяться не лише на заняттях, а й під час спортивних свят та розваг, індивідуальної профілактичної роботи. Глибоко вивчається питання рівня трудових умінь та навичок дітей і особливостей педагогічних принципів організації праці дошкільників. Наші вихованці працюють на городі, на клумбах, в куточку природи. Основною формою організованої навчальної діяльності дітей дошкільного віку в ДДЗ є заняття з різних розділів програми. Плануються та проводяться індивідуальні та групові форми організації діяльності дошкільників, тематичні, комплексні, комбіновані , інтегровані, підсумкові та інші. Аналіз планування роботи за минулий навчальний рік показав, що такі його принципи, як актуальність, конкретність, динамічність дотримуються. Головні річні завдання знайшли своє відображення у всіх складових річного плану. Покращилося дотримання принципів перспективності та безперервності планування, конкретності планування, що позитивно вплинуло на цілісність системи внутрішнього контролю. Під час проведення різних видів контролю навчально-виховного процесу було проаналізовано планування роботи вихователя. Перспективне та календарне планування в цілому відповідає вимогам щодо його складання. Проте поряд з цим у плануванні є недоліки:
На виконання завдань, намічених у річному плані, педагогічний колектив закладу намагався створити найсприятливіші умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей. Педагоги спрямовували зусилля, аби створити таке розвивальне середовище, у якому кожна дитина не тільки отримувала знання від дорослого, а могла активно рухатися та розвивати свої здібності, діяти самостійно, шукати відповіді на запитання і ставити нові, почуватися захищеною, упевненою у власних силах. На заняття виносився лише основоположний зміст програми, який знаходив подальше своє відображення в пошуково-дослідницькій діяльності, іграх, екскурсіях, цільових прогулянках. В роботі з дітьми поряд із традиційними, використовувались нетрадиційні підходи. Працюючи з дітьми педагоги намагалися керуватися насамперед їхніми інтересами, потребами, нахилами, врахувати особливості й індивідуальний темп розвитку кожної дитини. Оцінюючи якість педагогічної праці у цьому навчальному році враховували перш за все вихованість дітей, їх комунікабельність, загальний розвиток, вміння застосувати набуті знання на практиці, емоційний фон в групі.
Дані педагогічного дослідження досягнень випускників ДДЗ та вивчення стану навчально-виховної роботи з дошкільниками показали, що робота ведеться на достатньому рівні. Завданням вдосконалення роботи щодо підготовки дітей до навчання в школі на наступний період є: продовження розвитку порівняльного і пояснювального, зв'язного мовлення, розвитку дрібної моторики руки і розвитку сенсомоторної координації на аркуші, техніки малювання, формування адекватної самооцінки, зниження рівня тривожності. В наступному навчальному році педагогам слід і надалі продовжувати створювати сприятливі умови з формування показників розвитку компетентності особистості, а саме: фізичної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, художньо-естетичної, творчої активності за всіма освітніми лініями. Спираючись на це система професійних умінь педагога повинна забезпечувати реальне та успішне входження дитини в складну життєву дійсність, створювати лагідний режим цього входження. Під час планування та проведення навчально-виховної роботи з дітьми концептуальним напрямом в роботі повинен бути особистісно-орієнтований та диференційований підхід до дітей, який виявлятиметься в умінні вихователя: створювати сприятливу психологічну атмосферу в групі, більше уваги приділяти психологічним аспектам підготовки до школи; встановлювати емоційне спілкування з дорослими та однолітками; розвивати вміння відтворювати знання в життєво-практичних ситуаціях; формувати схильність до творчості, винахідництва, прагнення відійти від шаблону, зразка, зробити по-своєму; формувати самостійність, впевненість, спостережливість, допитливість. З метою виправлення недоліків в роботі, що були виявлені у 2018/2019 н. р. педагогам слід звернути увагу та докласти зусиль, а саме: використання пошукових і творчих завдань, відсутність системи; виправлення недоліків в плануванні індивідуальної роботи з дітьми щодо розвитку дошкільників в фізичній, інтелектуальній, емоційній, соціальній сферах; одноманітність і традиційність форм і методів організації роботи щодо формування здоров’язберігаючої компетентності, основ безпеки життєдіяльності; формування мовленнєвої взаємодії, яка сприяє створенню та розширенню світогляду дитини, формуванню в неї гуманних переживань, базових особистісних якостей, що виявляються в мовленнєвій компетентності. Вся медична робота у закладі спрямована на зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей, як того вимагає Закон України «Про дошкільну освіту». Одне з головних завдань дошкільного закладу – створити найсприятливіші умови для правильного фізичного розвитку дитячого організму, для підвищення його опірності інфекціям, а також для поступового та системного загартування. Цьому сприяє комплексне використання як традиційних, так і нетрадиційних форм, методів фізичного виховання, тісна співпраця дитячого садка та місцевого ФАПу, яка сприяє зниженню захворюваності малят та ведення систематичного контролю за їхнім психічним і фізичним розвитком. У ДДЗ проводяться усі необхідні профілактичні заходи:
У закладі постійно проводяться загартувальні процедури (повітряні), на заняттях з фізичної культури, під час прогулянок підтримується рухова активність дітей; проводяться дні здоров'я, розваги, у навчальні заняття вводяться фізкультхвилинки. У системі проводиться робота з питань наступності дошкільного закладу та Актовської ЗОШ І-ІІ ступенів. Відстежується результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи. План спільної роботи педколективів ДДЗ та ЗОШ в 2017/2018 н.р. на достатньому рівні реалізований. Були проведені дні відкритих дверей, дискусії, взаємовідвідування, педагогічні виставки, взаємне ознайомлення з навчальними програмами, спільні батьківські збори, консультації, заходи спрямовані на охорону здоров’я дітей, тощо.
Відповідно до наказу від 25.05.2018 року № 43 по Актовському ДДЗ «Світлячок» «Про організацію обліку дітей дошкільного віку в 2018 році» проведено облік дітей від 0 до 6 років, які мешкають в с.Актове. Результати обліку звірено з даними дитячої амбулаторії, на підстав проведеної роботи складено списки дітей від 0 до 6 років, які проживають в селі. Складено та оформлено в електронному варіанті персоніфікований список, розподілений за роками народження, який щорічно оновлюється та доповнюється. Колектив закладу працює у тісному контакті з батьками, бо саме сім'я закладає основи культури, уміння спілкуватися, оцінювати свої і чужі вчинки, визнавати власні помилки, уміти пробачати чужі. Під впливом сім'ї діти перебувають з моменту народження. Там вони отримують інформацію про те, що добре, що погано, як і коли слід себе поводити. На нашу думку, шлях вивчення індивідуальних особливостей дитини починається з сім’ї. В.О.Сухомлинський вважав: «Дитина – дзеркало сім’ї, як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відображується моральна чистота матері і батька». А щоб ця краплина відбивала тільки прекрасне, слід допомогти батькам набути хоча б трохи педагогічних знань. Ми прагнемо, щоб атмосфера , яка створена в садочку, остаточно переконувала батьків, що їхніх дітей люблять, на них чекають і хочуть навчати. Особлива увага приділяється взаємодії ДДЗ та сім’ї з розвитку та укріплення здоров’я дітей. Традиційно проводиться анкетування батьків на різні теми. Батьки є гостями на святах, проводяться дні відкритих дверей, консультації, батьківські збори та ін. Слід зазначити, що в роботі з батьками існує і низка проблем, які потребують вирішення, а саме: підвищення психолого-педагогічної культури батьків; формування позитивно – емоційного ставлення до вихователя; індивідуальний підхід до роботи з сім’ями вихованців ДДЗ; пропаганда дошкільної освіти в соціумі; урахування вікових особливостей характеру батьків; усебічне вивчення багато аспектної специфіки кожної сім`ї. В ДДЗ впродовж 2017/2018 н.р велика увага приділялась питанням організації харчування дітей, виконанню санітарних та гігієнічних норм щодо прийому продуктів харчування і технології приготування страв. Харчування дітей відповідало встановленим грошовим нормам, вартість коливалася в межах 21-24 грн (з розрахунку 60%. – бюджетні кошти та 40% – батьківська плата). 10 дітей з багатодітних родин користувалися пільгою на оплату за харчування – 50% плати за харчування. Питання організації харчування дітей в ДДЗ систематично включається в тематику батьківських зборів, консультацій для батьків, висвітлюється в інформаційних батьківських куточках. На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину в закладі проводиться аналіз виконання натуральних норм харчування, який становить 95 %. Недовиконання щоденних норм харчування дітей пов’язане з тим, що протягом року підвищувалась вартість продуктів харчування Таким чином, аналіз роботи ДДЗ за минулий навчальний рік показав, що обрані форми і методи роботи педагогічного колективу позитивно впливають на результативність та досягнення дітей. Річний план на навчальний рік виконано. Роботу педагогічного колективу оцінено як задовільну.
| |||||||||||||||||||||||
Переглядів: 109 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |
| |